Back to Top

NIEUWE SCOTTIE AVONTUREN IN DE RUIMTE

Scottie Go! Labyrinth is het eerste deel van de Scottie Go! Adventures serie. Bij dit spel moet het vriendelijke ruimtewezen Scottie vanwege brandstofproblemen een noodlanding maken op een onbekende asteroïde.

Ontdek nieuwe programmeerconcepten, tijdens het oplossen van de opdrachten die steeds moeilijker worden.

Scottie Go! Labyrinth

Scottie Go! Labyrinth biedt 52 opdrachten, die zelfs voor de ervaren Scottie Go! speler een uitdaging zullen zijn. Met behulp van de kartonnen tegels (die als puzzelstukjes in elkaar passen) kun je de bewegingen van Scottie programmeren en hem helpen om de kristallen te vinden die hij nodig heeft als brandstof voor zijn ruimteschip. Het spel is in het Engels, maar door de pictogrammen en visuele uitleg in de app kunnen kinderen vanaf 8 jaar er zelfstandig mee werken.

Scottie zal de commando’s die je op het spelbord gemaakt hebt uitvoeren, met behulp van de gratis Scottie Go! Adventures app. De app werkt zowel op IOS, Android als Windows. Je kunt een tablet, smartphone of laptop (met camera aan de achterzijde) gebruiken.

De app bestaat uit een interactieve programmeercursus. Met het Scottie Go! Labyrinth spel maak je kennis met leuke nieuwe objecten zoals vlaggen en telepoorten.

Tegels

De tegels worden gebruikt om de commando’s te schrijven die door Scottie uitgevoerd moeten worden. Hierdoor leren spelers de basis programmeerconcepten zoals het gebruik van commando’s, parameters en lussen.

App

Met de app kunnen de commando’s gescand worden. Wanneer de commando’s goed gescand zijn, zal Scottie de code van het spelbord stap voor stap uitvoeren op het scherm van het apparaat en kan de speler zien of de taak goed is uitgevoerd.

Systeemvereisten

Scottie Go! werkt zowel op IOS, Android als Windows. Je kunt een tablet, smartphone of laptop (met camera aan de achterzijde) gebruiken.

Minimale systeemvereisten voor iOS

iOS 8 of hoger, iPhone 5s of hoger, 4de generatie iPad of hoger.

Minimale systeemvereisten voor Android

Android 4.1.2 of hoger, dual core processor 1.2 GHz of sneller, camera op de achterzijde 2Mpix.

Minimale systeemvereisten voor Windows

Windows 7/8/10 (32/64 bit), 2 GB RAM-geheugen, dual core processor 1.33 GHz, USB-webcam

2Mpix met autofocus.

Stap1

Download de app

Stap2

Selecteer de opdracht en bedenk de oplossing

Stap3

Maak met de tegels de code van de oplossing

Stap4

Gebruik de app om oplossingen te scannen

Stap5

Controleer of je de opdracht goed hebt uitgevoerd

Scottie Go! Labyrinth

Scottie Go! Labyrinth maakt het mogelijk om de basis van het programmeren op een innovatieve manier te leren, inclusief het ontwikkelen van motoriek, logisch denken en het werken in een team. De basis vaardigheden van het programmeren en algoritmisch denken zijn noodzakelijk om de uitdagingen van de moderne wereld, die verband houden met de moderne technieken, te begrijpen.

Het spel biedt veel speelplezier, maar maakt het ook mogelijk om op een heel toegankelijke manier de basis concepten en logica van het programmeren te leren, waarbij de innovatieve app gecombineerd wordt met het traditionele bordspel.

De verschillende fases van het spel
De opdracht bepalen
De speler kiest een opdracht uit de beschikbare opdrachten en bedenkt een oplossing. Er moet gezorgd worden dat Scottie op het juiste punt uitkomt, waarbij hij obstakels ontwijkt, indien nodig eventuele objecten oppakt, of apparaten aan of uitzet. Alles bij elkaar moet het ervoor zorgen dat de opdracht goed uitgevoerd wordt.

De code schrijven
Als de oplossing bedacht is, moeten de commando’s geschreven worden (de code). Elk code begint met de BEGIN tegel en eindigt met de END tegel. Tussen deze tegels moeten de commando’s geplaatst worden. Sommige commando’s vereisen een parameter, bijvoorbeeld het aantal stappen dat een karakter moet zetten.

De oplossing controleren

De speler drukt op de CAMERA knop, om de scanmodus te activeren. De code is nu opgenomen en vertaald naar bewegingen die Scottie uit moet voeren. De app controleert of de opdracht goed is uitgevoerd en of alle doelen gehaald zijn. Na het voltooien van de opdracht krijgt de speler te zien hoe hij het gedaan heeft. Hij krijgt drie sterren als de code het meest optimaal is, twee sterren als de code goed is, maar minder efficiënt. Eén ster betekent dat de Opdracht is voltooid, maar dat de code te lang was. Wanneer er een fout in de code zit, wordt dit aangegeven en moet de fout gecorrigeerd worden om de opdracht alsnog te voltooien. Als de code te lang is, zal de app de speler aanmoedigen om de code te optimaliseren.

  • Het spel is ontwikkeld voor kinderen vanaf 6 jaar. Het kan door één speler gespeeld worden, maar het is ook erg leuk om het met 2 of 3 personen te spelen.
  • Bij heel jonge spelers, raden we aan om een volwassene te laten helpen bij de eerste modules van het spel.